Als er een idee is, helpt organisator Beek met andere ondernemers hoe je dat evenement daadwerkelijk organiseert. Organisatie 10.000 HOURS, Vrijwilligerscentrale Nijmegen en de Radboud Universiteit ondersteunen Stefan in Nijmegen met hulp en kennis. Hoe stem ik mijn aanbod af op de doelgroep? Hoe regel ik sponsoring of financiering? Hoe kom ik van idee tot uitvoering?
In iedere stad verbindt Music Moves zich aan een poppodium. Zoals hier in Nijmegen aan Doornroosje. "Zo’n event organiseren is maatschappelijk werk, ergens. Dat heeft niet echt een sexy connotatie, geen goede branding. Poppodia wilden met ons in zee gaan, die hebben een fijne uitstraling voor jongeren. Dat merken we."
Music Moves hoopt dat wat deze training behelst, ooit een keuzevak zal worden. "Binnen de opleidingen social work of event management, bijvoorbeeld," zegt Beek. "Je zou het sociaal ondernemerschap kunnen noemen. Iets waar echt behoefte aan is. Dat er rekening wordt gehouden met doelgroepen die in de verdrukking zitten, als het om evenementen gaan. Mensen die weinig toegang tot maatschappelijke events hebben en dus een belangrijk deel van de samenleving niet zien.’
"We willen maatschappelijk werk aantrekkelijk maken door muziek en events te verbinden aan bijzondere doelgroepen. We dragen bij aan een inclusiever cultuuraanbod door samen te werken met festivalorganisaties, clubs en poppodia."