'Dat was spannend. Ik had nog nooit voor een live publiek gespeeld of geïmproviseerd voor televisie. In het begin was ik erg bezig met of ik het wel goed deed. Later liet ik dat een beetje gaan en begon ik steeds meer te genieten.'
'Meestal ben ik enorm aan het denken en verzinnen op het podium.'
Hoe was het om de eerste keer de vloer op te stappen?
Heb jij een bepaalde werkwijze die je toepast wanneer je de vloer op gaat?
'Nou... De laatste improvisaties gebruikte ik eigenlijk totaal geen structuur of bepaalde werkwijze. Dat is wel leuk om een keer te proberen, maar daardoor ging de scène uiteindelijk niet echt ergens heen. Om dat te voorkomen is het voor mij dus toch handig om aan een scène een begin en einde te breien.'
Wat denk je dat jouw grote talent bij het improviseren is?
'Ik denk dat ik goed een scène andere richting kan geven. Zo kom ik bijvoorbeeld met een zin die de scène op een ander spoor brengt, of snij ik een totaal ander onderwerp aan. Soms wordt de scène daar iets minder saai door.'
Waar haal jij je inspiratie vandaan als je improviseert?
'Ik haal mijn inspiratie vooral uit mijn tegenspeler. Maar ook uit mijn fantasie en herinneringen. Meestal ben ik enorm aan het denken en verzinnen op het podium.'
Kijk je de scènes van jezelf terug? Wat denk je dan?
'Vaak kijk ik ze terug ja. Meestal ben ik ontevreden. Ik kijk dan alleen naar de dingen die ik anders had moeten zeggen of had moeten aanpakken. Dat is best irritant.'
Wat vind je het leukst aan het spelen bij De Vloer Op?
'Het leukste vind ik de spanning van welke opdracht je gaat krijgen. Je hebt namelijk geen idee van wat je daar, zo voor het publiek moet gaan doen. Moet ik zo gaan huilen of lachen? Speel ik vandaag een schoonmaker of misschien zwarte piet? En met welke acteurs speel ik vanavond?'
Wat is volgens jou essentieel voor een goede scène?
'Ik denk een goede samenwerking met je tegenspeler en een goed begin, middenstuk en einde.'
Wat leer je van De Vloer Op?
'Natuurlijk hoe je een improvisatiescène kan maken. Maar ook hoe je snel op je tegenspeler moet reageren. Hij zegt dit, ik zeg dat. Je moet altijd iets terug kunnen zeggen zonder er te lang bij na te hoeven denken.'
Hoop jij in de toekomst altijd te kunnen blijven acteren?
'Acteren is geweldig, dus ja. Maar ik wil ook regisseur worden en zelf kunnen nadenken over het script en het plaatje in totaal. Stel je voor dat er een film in de bioscoop draait die jij HELEMAAL zelf hebt gemaakt!! Vet toch?'