Op de rekwisietentafel vinden de acteurs wel brillen, petten, en flessen wijn. Vroeger gingen de twee flessen die er stonden er geheid doorheen, vertelt Steijlen, tegenwoordig vindt ze steeds vaker na de opnames volle flessen terug. Roken gebeurt ook al lang niet meer. Toch is de kern van het programma volgens Steijlen altijd hetzelfde gebleven. De scènes gaan altijd over actuele morele dilemma’s. Hoe ga je bijvoorbeeld om met seksualiteit in tijden van #MeToo?
‘Daarvoor moeten we langs de seksshop,’ zegt Steijlen over een scène tussen Anna Raadsveld en debutant Bram Suijker. In de scène gaan ze al een week met elkaar, en is Suijker voor het eerst mee naar het huis van Raadsveld. Maar voor alles wat Suijker doet, vraagt hij toestemming. ‘Hij haalt dus al het mysterie uit de avond… Handboeien, die hebben we ook nodig.’
De tweede scène die gespeeld wordt, gaat over rechts-extremisme. De Baan zal acteurs Bram Suijker en Sanne den Hartogh in het inleidende tekstje vertellen dat de rechts-extremisten hun eigen demonstratie geweldadig gaan verstoren, op zo'n manier dat links de schuld krijgt.
Iemand die extreemrechts is, ziet er vooral onopvallend uit, concludeert Steijlen. Maar hoe laat je iemand in een scène er onopvallend uitzien, en toch ook gevaarlijk?
Het boodschappenlijstje van spullen die ze nog moet bemachtigen voor deze scènes groeit. Tussen het behandelen van de scènes door staat Steijlen regelmatig op en wandelt ze van het ene rek naar het andere in haar ‘loods’. Het geluid van de zoemende tl-bak wordt af en toe aangevuld met haakjes die over een kledingrek schuiven. Steijlen zegt zachtjes: ‘Deze is leuk voor die scène.’