'Op me monnie'. Zo noemt ons jongerenplatform 3FM Tussenuur hun vierdelige serie over geld en status. Niet per se een originele titel, omdat Famke Louise een track met dezelfde naam maakte. Maar dat was ook juist de bedoeling, omdat de rapartiest een exponent is van het fenomeen dat Tussenuur wilde onderzoeken.
Waarom zo poenerig doen? Waarom letterlijk smijten met geld in video's? Waarom zien we een voetballer als Memphis Depay in zijn videoclip van 'Fall Back' in een privé-jet en peperdure Rolls Royce? Wat voor boodschap geef je daarmee af? Gaat het over aanzien of wil je daarmee aangeven dat je uniek bent? En wat voor effect heeft dat op jongeren en hun zelfbeeld?
Best relevante vragen in een tijd waarin jongeren van allerlei kanten worden beinvloed door het volgen van mensen op sociale media. Vandaar dat Tussenuur samen met presentator Ginny Ramkisoen op onderzoek ging voor 3FM. Ginny richtte het succesvolle platform Vacature Via Ginny op, waarvan ze haar belang recentelijk verkocht, en ze schreef het boek ‘Ginny werkt - De jobguide voor jouw droombaan’. In die zin kan ze ook meepraten over jong en succesvol zijn.