Negen van de tien mensen die een factuur met acceptgiro ontvangen, betalen deze al online. Daarom wordt de acceptgiro met ingang van 1 juni 2023 in heel Nederland afgeschaft. Dit is een beslissing van Currence, de producteigenaar van de acceptgiro.
Op deze pagina vindt u de veelgestelde vragen rondom de vernieuwde factuur van HUMAN, naar aanleiding van het verdwijnen van de acceptgiro in Nederland.
Waarom verdwijnt de acceptgiro?
Is betalen via https://betalen.human.nl veilig?
Ja. De URL begint met https://, wat betekent dat u terechtkomt in een beveiligd domein. En human.nl aan het einde van de url geeft aan dat u in een beveiligd domein van HUMAN zit.
We zetten in de beveiligde online betaalomgeving de betaalgegevens klaar die ook op uw factuur staan. Wij verzamelen deze gegevens alleen om uw betaling te faciliteren. Dit doen we op een manier waardoor ze beveiligd zijn tegen elke vorm van onrechtmatige verwerking. Meer hierover leest u in het privacy statement van HUMAN.
Is betalen via een QR-code veilig?
Ja. De QR-code die u van de HUMAN krijgt, is veilig en bevat een versleuteling van uw betaalkenmerk en een directe url-verwijzing naar de beveiligde online betaalomgeving van HUMAN. Daar ziet u de gegevens van uw factuur staan, die u met iDEAL kunt betalen. Via iDEAL logt u in bij uw eigen bank. Bij iDEAL-betalingen ziet u aan het webadres, de url in uw browser, of u op de webpagina van uw eigen bank zit. Ziet u dat het adres begint met https://, dan zit u in het beveiligde domein van uw bank.
Hoe kan ik een QR-code scannen?
Met de camera of QR-scanner op uw smartphone of tablet kunt u elke QR-code scannen. Heeft u een oudere Android-telefoon? Download dan eerst in de Google Play Store de gratis QR-scan-app.
Ik doe niet aan online bankieren, wordt betalen nu een probleem?
Nee, u kunt uw betaling ook zelf over maken via uw eigen bank. Vermeld wel altijd het betalingskenmerk dat op de factuur onder het bankrekeningnummer van HUMAN staat. Dan weten wij waarvoor u hebt betaald.
Waarom vraagt HUMAN een extra gift, bovenop mijn lidmaatschap?
HUMAN helpt mens en wereld graag vooruit met een gezonde dosis blikverruiming. We zetten aan tot denken, en maken gesprek los. Op tv, radio en online. Maar ook in het onderwijs en bij meetups en evenementen. Dankzij donaties is dit allemaal mogelijk. Vandaar onze vraag om een extra gift.
Hoe kan dat mijn factuur een afwijkend bedrag heeft, van bijvoorbeeld 16,50 euro?
Het reguliere lidmaatschap van HUMAN kost 15 euro per jaar, als u betaalt via automatische incasso. Indien u ervoor heeft gekozen om de factuur/acceptgiro per post te ontvangen, betaalt u ook 1,50 euro administratiekosten. U betaalt dan dus 15 euro plus 1,50 euro administratiekosten, wat in totaal uitkomt op 16,50 euro.
Ik heb een vraag over mijn factuur, die hier niet wordt beantwoord.
De HUMAN Ledenservice helpt u graag verder. Stel uw vraag per mail of neem, onder kantoortijden, telefonisch contact op.
E-mail: ledenservice@human.nl
Telefoon: 088 2058 058