“De podcast is voor mij een reis. Een reis door vijfhonderd jaar van klanken en emoties, met vooral veel waanzin in het begin en vervolgens troost aan het einde. De muziek brengt je van een vrij conflict-achtige en verscheurde sfeer langzaam weer naar iets vreedzamers. En via de podcast wil ik mensen graag meenemen op die reis. Zo wil ik luisteraars een zin van ontdekking en nieuwsgierigheid meegeven. Ik hoop dan ook dat zij dingen ontdekken die ze normaal niet zo snel zouden ontdekken.
Ik heb er bijvoorbeeld ook bewust voor gekozen om in de podcast lange stukken muziek te spelen en zelf niet zo veel aan het woord te zijn. Want je kunt klassieke muziek niet echt ontdekken als je stukjes van drie, vier minuten laat horen. Soms laat ik stukken van twintig minuten horen, die gewoon die tijd nodig hebben om te kunnen ontwikkelen, om te kunnen ademen. Ik geniet daar zelf ook heel erg van.
We leven in een tijd waarin het weinig meer voorkomt dat je zo lang de tijd voor iets neemt, zonder drie andere dingen tegelijkertijd te doen. Levenslied is dan ook echt slow-listening, waarbij ik mensen de mogelijkheid wil geven om zich even uit de rat race van het leven te wanen. Klassieke muziek is een kunstvorm die je niet gewoon als consumptiegoed kunt bekijken, maar waarvoor je echt de tijd moet nemen omdat je dan iets nieuws kunt beleven.”