Human heeft het streefgetal van 50.000 leden bereikt en zal daar met waarschijnlijk 65.000 leden op 1 april – de peildatum van het Commissariaat voor de Media - ruim overheen gaan. Hiermee is voldaan aan de eerste voorwaarde om aspirant-omroep te worden.
Dit resultaat is bereikt door, samen met ons netwerk, een intensieve ledencampagne te voeren. Geen dure billboards, geen reclame op tv of in de krant, geen cadeaus, maar via een aantal ‘bel-je-vriendendagen’, e-mailacties en campagnes door verwante maatschappelijke organisaties en media.
Eén belangrijke horde is genomen. De volgende stap is de erkenning als aspirant-omroep. Voor het begin van de zomer zal de staatssecretaris naar verwachting uitsluitsel geven over het verlenen van een concessie aan HUMAN voor de periode 2016-2020. HUMAN zal de samenwerking met de VPRO dan vanzelfsprekend voortzetten.
Ondertussen gaan we door met het werven van leden. Als onderdeel van de plannen op langere termijn streven we naar 80.000 leden eind 2014.
En we gaan door met het inrichten van onze omroep als een onderscheidende nieuwe mediaonderneming. Met het maken van programma’s als Human Documentaires, Duivelse Dilemma’s, Argos Medialogica, Dus ik Ben, Het Filosofisch Kwintet, OBA Live en De Vloer Op.