Brainwash Talks Griet Op de Beeck: Op zoek naar jezelf Hoe overleef je het leven? Als geen ander is de Vlaamse schrijver Griet Op de Beeck met die vraag beziggeweest. Over vergeven en vergeten, over misbruik en hoe je jezelf weer terugvindt.
Brainwash Talks Romana Vrede: De lessen van Claude Cahun Actrice Romana Vrede herkent zich in de strijd waarin schrijver, fotograaf en activist Claude Cahun honderd jaar geleden de traditionele genderpatronen doorbrak.
Brainwash Talks Paul Mason: Onze grootste angsten Zombies en cyborgs - sinds jaar en dag wekken ze onze grootste angsten. Maar waarom zijn we juist nú zo bang voor ze, vraagt journalist Paul Mason zich af.
Brainwash Talks Paul Verhaeghe: Een gezonde samenleving Elke samenleving creëert haar eigen aandoeningen, stelt de Vlaamse psychoanalyticus Paul Verhaeghe. Hoe maken we onszelf en de samenleving weer gezond? Verhaeghe gaat op zoek naar een antwoord.
Brainwash Talks Linda Duits: Zo tolerant is Nederland Nederland was lang voorloper op het gebied van homorechten. En we zien onszelf nog steeds graag als ruimdenkend en tolerant. Maar zijn we dat nog wel? Linda Duits gaat op zoek naar een antwoord.
Brainwash Talks Teun van de Keuken: Zo overleef je de supermarkt Wat zijn de gevolgen van de keuzes die je maakt in de supermarkt en als je gaat winkelen? Journalist Teun van de Keuken geeft handvatten om de wereld een klein beetje beter te maken.
Nederland op de sofa Geluk en gezondheid Quinoa of kroket, sportschool of sigaret? Gezond leven is lastig. Is het vlees te zwak of maken gezondere keuzes gewoon niet gelukkig? Hoe gelukkig is een gezond leven? Hoe gezond een gelukkig leven?
Brainwash Talks Menno de Bree: Jezelf zijn 'Doen wat goed voelt, je authentieke zelf zijn.' Klinkt heerlijk, zo'n advies, maar in de praktijk werkt het niet, weet filosoof Menno de Bree. Hij geeft levensadvies waar je wel iets aan hebt.
Het kerstverhaal van De vloer op De zingevingsfabriek Zingeving is een groeimarkt, de cursussen zijn niet aan te slepen. De eigenaren/therapeuten van 'De zingevingsfabriek' zijn in die lucratieve markt gestapt. Een doorlopend, geïmproviseerd verhaal.