Hoe bereid je je voor op de opnames van De Vloer Op?
'Zo min mogelijk! Hoe minder ik ermee bezig ben op voorhand, hoe beter het gaat. Ik denk dat dat komt omdat er dan minder spanning is. Spanning is nooit goed, zeker bij improviseren niet. Ik vind het fijn om relaxed en met gezonde alertheid de vloer op te gaan.'
Wanneer is een scène voor jou gelukt?
'Als mijn medespeler en ik plezier hebben gehad en samen 'op reis gegaan zijn' door de scène heen, vind ik een scène gelukt. Plezier is zó belangrijk, ook voor het publiek. Het is fijn om twee mensen te zien die op de vloer op avontuur kunnen gaan. Als een scène dan niet helemaal 'af' of ‘rond’ is - begin, midden, eind een kloppend verhaaltje - is dat voor mij minder belangrijk. Het gevoel van samen op ontdekkingstocht gaan en er met zijn tweeën helemaal in zitten, is heel bijzonder. Dat zie ik als hét succes van een scène. Het kan ook best dat je blokkeert, dat je er niet uitkomt of samen te veel aan het zoeken bent naar een oplossing. Dan mislukt een scène. Maar als je helemaal in het moment zit, is dat een geweldig gevoel.'